fredag 26. august 2011

Glutenfrie scones

I dag lagde jeg meg scones til frokost og det er så godt og så enkelt. Steffen får de vell og merke litt høyere enn meg av en eller annen grunn, men smaken ble den samme. Her er oppskriften:

Til to personer trenger du:
4,5 dl semper fin/grov mix
2 ts bakepulver
50 gr smør
2 dl melk

Bland mel og bakepulver. Smuldre smøret i blandingen. Tilsett melken og bland godt.
Del så deigen i to deler og legg dem på et bakepapir før du trykker dem ut. Del dem i 4 (ikke skjer helt gjennom deigen).
Stekes midt i ovnen på 250 grader i 10 min.



1 kommentar:

  1. Hei :)
    Et lite tips til å få sconesene dine litt høyere: prøv med 1 ts natron sammen med bakepulveret. Blandingen av disse to gjør susen hos meg ;)
    (ta eventuelt en titt inn på bloggen min: bedrehverdagblog.wordpress.com)

    Irene

    SvarSlett