onsdag 5. februar 2014

Velkommen Thea Marie

Hælle måne, nå var det lenge siden sist! Thea Marie er rukket og bli 3,5 mnd og her sitter jeg og har helt forsømt bloggen....
Sannheten er at det rett og slett har vert FRYKTELIG travelt med en baby nr to!!
Livet som tobarnsmor er godt, fortvilende, slitsomt, herlig,forvirrende og vanskelig. Hele følelsesspekteret på en gang! Det er nå, først etter endt 3 mnd at jeg virkelig nyter det slik som alle er så flinke å presisere at en må gjøre den første tiden. Men det er neimen ikke lett med en 2 åring som helst kunne sett at den babyen ble igjen på sykehuset og står opp med mammaen om natten når hun skal amme fordi han er livredd for å bli glemt, en baby som skrek (hele) første uken og disse berømte barseltårene oppå det hele. Jeg hadde glemt litt hvor utrolig svingende dette humøret er etter en fødsel og jeg følte meg rett og slett litt deprimert. Så jeg har vell egentlig isolert meg litt og prøvd å nyte den fine familien min og det har jeg (innimellom).

Men nå er ting bra og jeg kunne godt tenkt meg og fryst tiden litt. Markus trives som storebror (som regel) og er utrolig stolt over lillesøsteren sin. Han passer på at smokken er godt plassert, at alle får se henne, trøster henne når hun griner og prøver iherdig å få henne til å forstå hvordan man leker med biler. De er herlig! Thea Marie vokser fort og jeg merker at jeg holder veldig på baby tiden denne gangen og er ikke så veldig opptatt av alle tingene hun må lære seg. Men hun både smiler og ler, tar etter lekene sine og er aktiv på lekematten. Hun er en utrolig blid jente som griner lite, men høyt!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar